Flower 63

PORTFOLIO

BRANDING
UX DESIGN
ILLUSTRATIONS

To make the world a better place, starting off by taking cosmetics to another level and making them eco-friendly.

De engelse specialisatie Branding gaf de mogelijkheid om te leren om een brand neer te zetten aan de hand van een eigen bedacht product. Hierboven is de branding van het product AIKO: maskers gemaakt van biologisch afbreekbaar plastic zodat ze ook nog eens hergebruikt kunnen worden. AIKO focust zich op jonge vrouwen waarbij het kernwoord nostalgie geen verrassing is. Wist je dat aiko ook wel little love in het Japans is? Zie Brandbook

Illustratief werk

Op dorre dagen stort ik mij vaak in graphic design of illustratief design. Aan de hand van indesign, photoshop en procreate werk ik samen om tot het eindproduct te komen. De ene dag werk ik heel minimalistisch met uitbundige lettertypes. De andere dag werk ik met kleurpaletten om mijzelf te kunnen uiten. Uiteraard doe ik het ook voor mijzelf als creatieve uitlaatklep. Zo heb ik eerder in opdracht gewerkt voor de uitgeverij Lebowski om illustraties te ontwerpen voor de Talent Pool. Maar ook heb ik gewerkt aan een brochure voor de open dag van de Hogeschool Utrecht en diverse advertenties gemaakt voor het magazine 'Verborgen'. Als laatste heb ik onderzoek gedaan naar hoe je als designer visuele concepten zou kunnen recyclen en eigen kunt maken. Hieronder een greep uit de collectie.

Utrecht Alert

Hoe kan de gemeente Utrecht buurtpreventie initiatieven in kaart brengen, ondersteunen en aan elkaar verbinden?

Voor het afstuderen heb ik mij gebogen over een communicatievraagstuk van de gemeente Utrecht. Mij werd gevraagd hoe de gemeente Utrecht buurtpreventie initiatieven in kaart kan brengen. Dit vraagstuk kwam voort uit de explosieve wildgroei van buurtpreventie initiatieven. Maar ook dat er een politieke wens heerst om buurtpreventie initiatieven te laten bloeien. Het antwoord op het vraagstuk is Utrecht Alert. Utrecht Alert is een platform waarbij vijf verschillende buurtpreventie initiatieven op één kaart samen gebracht worden. Veiligheid is immers voor iedereen.
Bij het ontwikkelen van Utrecht Alert lag de focus op UX-design en accessibility. Bekijk hier het prototype.